Boshqarma haqida
Boshqarma haqida
Toshkent viloyati Bandlik bosh boshqarmasi
to‘g‘risida
NIZOM
I.
Umumiy qoidalar
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining
“O‘zbekiston Respublikasini yanada rivojlantirish bo‘yicha harakatlar
strategiyasi to‘g‘risida” 2017 yil 7 fevraldagi PF-4947-sonli, “Bandlik
sohasida davlat siyosatini yanada takomillashtirish va mehnat organlari
faoliyati samaradorligini tubdan oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017
yil 24 maydagi PF-5052-son Farmonlari va “O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va
mehnat munosabatlari vazirligi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari
to‘g‘risida” 2017 yil 24 maydagi PQ-3001-son qarori, “Mehnat organlari
tuzilmasini takomillashtirish va fuqarolarning mehnat huquqlarini himoya qilish
hamda mehnatini muhofaza qilish tizimini mustahkamlash chora- tadbirlari
to‘g‘risida” 2018 yil 20 avgustdagi PQ-3913-son qarori hamda Vazirlar
Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari
vazirligi faoliyatini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 2018
yil 31 dekabrdagi 1066-son qarori asosida ishlab chiqilgan bo‘lib, Toshkent
viloyati Bandlik bosh boshqarmasi (keyingi o‘rinlarda - Bosh boshqarma deb
ataladi) maqomi, vazifalari, funksiyalari, vakolatlari va faoliyatining
tashkiliy asoslarini belgilab beradi.
2. Bosh boshqarma o‘z faoliyatida O‘zbekiston
Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy
Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining
farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar
Mahkamasining qaror va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va
mehnat munosabatlari vazirligining buyruqlari va normativ- huquqiy
hujjatlariga, Toshkent viloyati hokimligining farmoyishi, qarorlari va
normativ-huquqiy hujjatlariga, shuningdek ushbu Nizomga amal qiladi.
3. Bosh boshqarma O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va
mehnat munosabatlari vazirligining (keyingi o‘rinlarda - Vazirlik deb ataladi)
tashkiliy tizimi bo‘lib, O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligiga hamda tegishliligi bo‘yicha Toshkent viloyati
hokimligiga bo‘ysunadi va hisobot beradi.
4. Bosh boshqarma tizimiga quyidagilar kiradi:
Bosh
boshqarma apparati;
tuman
(shahar) Aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari;
ishsiz va
band bo‘lmagan aholini kasb-hunarga o‘qitish hududiy markazlari hamda
kasb-hunar kollejlari kiritilishi mumkin.
5. Bosh boshqarma o‘z vazifalari va funksiyalarini
amalga oshirishda davlat boshqaruvining boshqa organlari hududiy tuzilmalari,
tuman (shahar) hokimliklari va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlik
qiladi.
6. Bosh boshqarma yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston
Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi yozilgan muhrga,
mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga ega bo‘ladi.
II.
Bosh boshqarmaning vazifalari va funksiyalari
7. Quyidagilar Bosh boshqarmaning vazifalari va
faoliyati yo‘nalishlari hisoblanadi:
O‘zbekiston
Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga yuklangan vazifalar va
funksiyalarning samarali bajarilishini ta’minlashda ishtirok etish;
Toshkent
viloyati hokimi, tuman (shahar) hokimlari, hududiy prokuratura, ichki ishlar
organlari va davlat soliq xizmati rahbarlari tomonidan rahbarlik qilinadigan
kompleks ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish sektorlari (keyingi o‘rinlarda
ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish sektorlari deb ataladi) bilan hamkorlikni
amalga oshirish;
aholi
bandligi, mehnatni muhofaza qilish va mehnat migratsiyasi sohasidagi va bosh
boshqarma vakolatiga kiradigan boshqa masalalarga doir qonun hujjatlariga,
normativ hujjatlarga rioya etish yuzasidan monitoring va nazorat olib borish;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlarda axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish;
ishga
joylashtirish, o‘qitish va malaka oshirish, malakani baholash xizmatlari uchun
davlat buyurtmasini shakllantirish bo‘yicha tuman (shahar) aholi bandligiga
ko‘maklashish markazlari faoliyatini muvofiqlashtirish hamda tahlil qilish;
kovorking-markazlar
tashkil etish va ularni saqlab turish moliyalashtirilishini tashkil qilish
bo‘yicha tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari faoliyatini
muvofiqlashtirish;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlarida va idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlarda moliya nazoratini tashkil etish va amalga oshirish.
8. Bosh boshqarma o‘ziga yuklangan vazifalarga muvofiq
quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
Toshkent
viloyati bandlik bosh boshqarmasi faoliyatini tashkiliy va axborot-tahliliy
jihatdan ta’minlaydi hamda unga rahbarlik qiladi;
O‘zbekiston
Respublikasi qonunlarining, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari
qarorlarining, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, qarorlari va
farmoyishlarining, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari va
farmoyishlarining hamda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligi buyruqlarining, Toshkent viloyati hokimligi qaror va
farmoyishlarining va boshqa normativ huquqiy hujjatlarning tuman (shahar) aholi
bandligiga ko‘maklashish markazlari, idora bo‘ysunuvidagi tashkilotlar
tomonidan bajarilishini tizimli nazorat qiladi;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari, idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlar tomonidan kiritiladigan hujjatlarning sifatli va o‘z vaqtida
ishlab chiqilishini, ularning iqtisodiy, moliyaviy va huquqiy ekspertizasi
o‘tkazilishini tashkil etadi;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari, idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlar faoliyatiga rahbarlik qiladi, ularni muvofiqlashtiradi va nazorat
qiladi;
aholini
ishga joylashtirish sohasida xizmatlar ko‘rsatish yuzasidan faoliyat olib
boruvchi yuridik shaxslar bilan hamkorlik qiladi;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlarda moliyaviy nazoratni tashkil etadi va amalga oshiradi;
aholini
ish bilan ta’minlash hududiy dasturlari bajarilishi monitoringini olib borish,
band bo‘lmagan aholiga davlat xizmatlarini ko‘rsatish, ijtimoii himoya qilish,
mehnat munosabatlari va mehnatni muhofaza qilish bo‘yicha tuman (shahar) aholi
bandligiga ko‘maklashish markazlari, idora bo‘ysunuvidagi tashkilotlar
xatti-harakatlarini muvofiqlashtiradi;
ishga
joilashtirish, o‘qitish va malakani baholash xizmatlariga bo‘lgan davlat
buyurtmasini shakllantirish, moliyalashtirish va amalga oshirish, keyinchalik
tegishli ravishda xususiy bandlik agentliklari, ishsizlar va band bo‘lmagan
aholini o‘qitish markazlari hamda malakani baholash markazlariga haq to‘lash
bo‘yicha tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari
xatti-harakatlarini muvofiqlashtiradi;
kovorking-markazlarni
tashkil etish bo‘yicha tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari
takliflarini umumlashtiradi, shuningdek ularni saqlab turishning
moliyalashtirilishini tashkil etadi;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlarning moddiy-texnik ta’minotini tashkil etadi;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlar binolari va inshootlaridan joriy foydalanish bo‘iicha ishlar
monitoringini o‘tkazadi va muvofiqlashtiradi;
jismoniy
va yuridik shaxslar murojaatlari bilan ishlarni tashkil etadi;
operativ,
tashkiliy, kadrlar, moliyaviy, ishlab chiqarish va o‘z vakolatiga kiradigan
boshqa masalalar yuzasidan qaror (buyruq)lar qabul qiladi;
qonun
hujjatlarida nazarda tutilgan boshqa funksiyalarni amalga oshiradi.
Bosh
boshqarma o‘ziga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bevosita o‘zi
tomonidan, shuningdek hududii aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va
boshqa idoraviy mansub tashkilotlar orqali bajarilishini ta’minlaydi.
III.
Bosh boshqarmaning huquqlari va majburiyatlari
9. Bosh boshqarma o‘ziga yuklangan vazifalar va
funksiyalarni bajarish uchun quyidagi huquqlarga ega:
Bosh
boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish bilan bog‘liq
normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini, shuningdek boshqa hujjatlarni Toshkent
viloyati hokimligiga belgilangan tartibda kiritish;
mehnat,
bandlik va mehnatni muhofaza qilish sohasida davlat siyosatini amalga oshirish
masalalarida davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati
organlari faoliyatini belgilangan tartibda muvofiqlashtirish;
Bosh
boshqarma vakolatiga kiradigan masalalarni hal qilish uchun davlat va xo‘jalik
boshqaruvi organlari hamda mahallii davlat hokimiyati organlaridan belgilangan
tartibda axborot so‘rash va olish;
davlat
statistika organlaridan Bosh boshqarma vakolatiga kiradigan masalalarga doir
zarur statistik axborotni bepul olish;
tashkilotlarda
mehnat, bandlik va mehnatni muhofaza qilish, mehnat sharoitlari va standartlari
masalalari bo‘yicha qonunchilikka, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi
tomonidan ratifikatsiya qilingan xalqaro konvensiyalar qoidalari va talablariga
rioya etilishi yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘rganish va
tekshirishlar o‘tkazish;
ishlab
chiqarishdagi baxtsiz hodisalarni va xodimlarni hamda fuqaro- huquqiy
shartnomalar asosida ish bajarayotgan (xizmatlar ko‘rsatayotgan) shaxslarni
mehnat majburiyatlarini bajarish bilan bog‘liq ravishda ularning sog‘lig‘iga
yetkazilgan zarar yuzasidan belgilangan tartibda maxsus tekshirishlarni
o‘tkazish va tekshirishlarda qatnashish;
mehnat,
bandlik, mehnatni muhofaza qilish va ish beruvchining fuqarolik javobgarligini
majburiy sug‘urta qilish to‘g‘risidagi qonun hujjatlari buzganlik uchun
mansabdor shaxslarga qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ma’muriy jazolar
berish;
mehnatni
muhofaza qilish talablariga javob bermaydigan va xodimlar sog‘lig‘i yoki
hayotiga xavf tug‘diradigan tashkilotlar faoliyatini yoki korxonalar
mablag‘laridan foydalanishni o‘z vakolatlari doirasida va qonun hujjatlarida
belgilangan tartibda to‘xtatish;
Bosh
boshqarma va uning idoraviy bo‘ysunuvidagi tuzilmalar davlat mulkini bir
bo‘linmadan boshqa bo‘linmaga bepul foydalanish huquqlari asosida o‘z tashkilii
tuzilmasi doirasida belgilangan tartibda o‘tkazish;
Bandlikka
ko‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘larini belgilangan tartibda tasarruf
etish hamda ulardan maqsadli foydalanish yuzasidan nazoratni ta’minlash
ishlarini tashkil etish;
Bosh
boshqarma va uning idora bo‘ysunuvidagi tuzilmalari davlat mol- mulkini
beg‘araz foydalanish huquqi asosida bir bo‘linmadan boshqa bo‘linmaga, o‘z
tashkiliy tuzilmasi doirasida balansdan balansga belgilangan tartibda
o‘tkazish, shtat jadvallarini muvofiqlashtirish, idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlar moliya-xo‘jalik faoliyati balanslari va hisobotlarini ko‘rib
chiqish;
idora
bo‘ysunuvidagi tashkilotlarning moddiy-texnik bazasini mustahkamlash
tadbirlarini amalga oshirish;
idora
bo‘ysunuvidagi tashkilotlar tomonidan markazlashgan kapital mablag‘lardan
samarali foydalanish yuzasidan nazoratni ta’minlash, Bosh boshqarma tizimidagi
obyektlarni qurish va rekonstruksiya qilish bo‘yicha istiqbolli dasturlar
ishlab chiqish hamda O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari
vazirligiga belgilangan tartibda takliflar kiritish;
idora
bo‘ysunuvidagi xo‘jalik tashkilotlari tuzilmasini, shtatlar sonini, shu
jumladan boshqaruv xodimlarini, mehnatga haq to‘lash fondini, xarajatlar
smetasini, avtotransport vositalari limitini belgilash;
Bosh
boshqarma, tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va idoravii
tashkilotlar faoliyatining asosii ko‘rsatkichlari bo‘iicha ular tomonidan
parametrlar bajarilishini hisobga olgan holda ularning xodimlarini moddiy
rag‘batlantirish tartibi, hajmi va shartlarini belgilash;
binolarga
xizmat ko‘rsatish, inventar va xo‘jalik asboblarini, avtotransportni, aloqa
vositalarini, hisoblash, kompyuter va ofis texnikasini ta’minlab turish va
ulardan foydalanish, dasturiy ta’minot xarid qilish, shu jumladan autsorsing
shartlari asosida xarid qilish bo‘yicha ishlarni bajarish uchun belgilangan
tartibda shartnomalar tuzish;
O‘zbekiston
Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlarda to‘g‘ridan-to‘g‘ri shartnomalar bo‘yicha tovarlar, ishlar va
xizmatlar xarid qilish, shu jumladan: «Respublika bandlik va mehnatni muhofaza
qilish ilmiy markazi» idora bo‘ysunuvidagi davlat muassasasida ilmiy ishlar
bajarish, Vazirlik vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha tadqiqotlar va
so‘rovlar o‘tkazish; «MeЬpa1.i2» axborot-kompyuter markazi» MCHJda
axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini ishlab chiqish, joriy etish va
qo‘llab-quvvatlash; Toshkent shahrida ishsiz fuqarolarni kasbga o‘qitish
markazida, «Ishga marhamat» band bo‘lmagan aholiga xizmatlar ko‘rsatish
monomarkazi» MCHJda hamda ishsiz fuqarolar va band bo‘lmagan aholini kasbga
o‘qitish markazlarida o‘qitish, malaka oshirish va qayta o‘qitish; malaka
oshirish markazlarida malakani baholash; Respublika mehnat organlari xodimlari
malakasini oshirish kurslarida mehnat organlari xodimlari malakasini oshirish;
Respublika mehnat organlari tizimi xodimlari malakasini oshirish kurslarida
mehnat organlari xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning
malakasini oshirish.
ish
beruvchilar o‘rtasida ijtimoiy javobgarlikni oshirishga hamda yangi ish
o‘rinlari tashkil etish va aholini ishga joilashtirish bo‘iicha samarali
faoliyatni kengaytirishga rag‘batlantirishni kuchaytirishga qaratilgan
tanlovlarni belgilangan tartibda o‘tkazish;
mehnat,
bandlik, ishga joylashtirish va mehnatni muhofaza qilish masalalari bo‘yicha
ijtimoiy reklama mahsulotlarini buyurtirish, shuningdek ularni davlat ommaviy
axborot vositalarida, stendlarda, bannerlarda va aholi keng tanishishi mumkin
bo‘lgan boshqa usullarda bepul joylashtirish;
mehnat,
bandlik va mehnatni muhofaza qilish to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzgan
holda qabul qilingan davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining hamda boshqa
tashkilotlarning buyruqlari va boshqa hujjatlarini bekor qilish to‘g‘risida
belgilangan tartibda ko‘rsatmalar kiritish;
Internet
jahon axborot tarmog‘ida va ijtimoiy tarmoqlarda belgilangan tartibda rasmiy
veb-saytlar yaratish;
jismoniy
va yuridik shaxslarning murojaatlari, davlat soliq xizmati organlarining yozma
murojaatlari asosida maxsus vakolatli organlar bilan dastlabki kelishuvsiz
tashkiliy-xuquqiy shakllaridan qat’i nazar tashkilotlarning bandlik, mehnat va
mehnatni muhofaza qilish to‘g‘risidagi qonun hujjatlari talablariga rioya
etishini rejadan tashqari qisqa muddatli tekshiruvlar o‘tkazish;
korrupsiya
va boshqa suiiste’molliklarning oldini olish va ularga yo‘l qo‘ymaslik,
xodimning shaxsiy va ishchanlik xususiyatlarini, uning faoliyati
samaradorligini muntazam o‘rganish, shuningdek malakaga va Inspeksiya faoliyatining
turli yo‘nalishlarida ishlash tajribasiga ega kadrlar zaxirasini shakllantirish
maqsadida xodimlar rotatsiyasini amalga oshirish;
kam
foydalanilayotgan yoki rekonstruksiya yoxud kapital ta’mirlashni (qayta
jihozlashni) talab qiluvchi mavjud binolar, xonalarni ijaraga berish;
mehnat
organlari reytingini tuzish maqsadida ular faoliyatining samaradorligini
oshirish mezonlarini tasdiqlash;
o‘z
vakolati doirasida konferensiyalar, seminarlar, ko‘rgazmalar, yarmarkalar
o‘tkazish, shuningdek boshqa tashkilotlar tomonidan tashkil etilgan shunga
o‘xshash tadbirlarda ishtirok etish;
Bosh
boshqarma vakolatiga kiradigan masalalar yuzasidan uslubiy materiallar va
tavsiyalar ishlab chiqish;
qonunlar,
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari, O‘zbekiston Respublikasi
Vazirlar Mahkamasi qarorlari va boshqa normativ- huquqiy hujjatlarni bajarish
bo‘yicha Bosh boshqarma hududiy bo‘linmalari va uning idora bo‘ysunuvidagi
tashkilotlari faoliyatini belgilangan tartibda o‘rganish va tekshirish;
Bosh
boshqarma hududiy bo‘linmalari va uning idora bo‘ysunuvidagi tashkilotlari
rahbarlari va vakillari ishtirokida kengashlar o‘tkazish;
Bosh
boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi bilan bog‘liq
bo‘lgan hamda tezkor hal etishni talab qiladigan masalalar yuzasidan Bosh
boshqarma hududii bo‘linmalari va uning idora bo‘isunuvidagi tashkilotlari
rahbarlariga belgilangan tartibda topshiriqlar berish;
Bosh
boshqarmaga yuklangan vazifalar va funksiyalar bilan bog‘liq masalalarga
bag‘ishlangan konferensiya, forum, seminar va treninglar o‘tkazish, shu
jumladan Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga
o‘tkazish;
Bosh
boshqarma qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega bo‘lishi mumkin.
10. Bosh boshqarma Vazirlik bilan kelishgan holda davlat
boshqaruvi organlari bilan birgalikda belgilangan tartibda qo‘shma buyruq va
boshqa hujjatlar chiqarish huquqiga ega.
11. Bosh boshqarma o‘ziga yuklangan vazifalarning
samarali bajarilishi uchun javob beradi.
IV.
Bosh boshqarma rahbarlarining javobgarligi
12. Bandlik Bosh boshqarma boshlig‘i Boshqarmaga
yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.
13. Bosh boshqarma boshlig‘i o‘rinbosarlari:
Bandlik
bosh boshqarmasi nazoratidagi tarkibiy bo‘linmalarda Boshqarmada yuklangan
vazifalar va funksiyalarning bajarilishi;
o‘z
funksional majburiyatlarining sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob
beradilar.
14. Markaziy apparatning tarkibiy bo‘linmalari rahbarlari
tegishli tarkibiy bo‘linmalarga yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi
uchun;
o‘z
funksional majburiyatlari sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.
15. Bosh boshqarmaning tumanlar (shaharlar)dagi hududiy
bo‘linmalari rahbarlari:
bo‘linmalarga
yuklangan vazifalar va funksiyalarning bajarilishi uchun;
o‘z
funksional majburiyatlarining sifatli bajarilishi uchun shaxsan javob
beradilar.
V.
Bosh boshqarmaning faoliyatini tashkil etish
16. Bosh boshqarmani qonun hujjatlarida belgilangan
tartibda Toshkent viloyati hokimi bilan kelishilgan holda, O‘zbekiston
Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri tomonidan lavozimga
tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan Bosh boshqarma boshlig‘i
boshqaradi.
Bosh
boshqarma boshlig‘ining birinchi o‘rinbosari, Boshqarma boshlig‘i o‘rinbosari -
ishga joilashtirish va aholini ijtimoii qo‘llab-quvvatlash bo‘limi boshlig‘i
viloyat hokimligi bilan kelishgan holda boshqarma boshlig‘i tavsiyanomasi
asosida vazir tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi.
Oliy
yuridik yoki iqtisodiy ma’lumotga ega bo‘lgan shaxslar, shuningdek oliy
ma’lumotli iqtisodiy-ijtimoiy sohada kamida 5 yillik ish staji bo‘lgan shaxslar
Bosh boshqarma boshlig‘i yoki uning o‘rinbosarlari lavozimida ishlashlari
mumkin.
17. Bosh boshqarma boshlig‘i:
Bosh
boshqarma faoliyatiga rahbarlik qiladi hamda yuklatilgan vazifalar va
funksiyalarning bajarilishi uchun javob beradi;
Bosh
boshqarma boshlig‘i o‘rinbosarlarining, boshqarma apparati xodimlarining, tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari va bosh boshqarma
tasarrufiga kiruvchi tashkilotlarning mansabdor shaxslari vakolatlarini va
shaxsiy javobgarligi darajasini belgilaydi;
o‘z
vakolatlari doirasida buyruqlar chiqaradi va bosh boshqarma tizimi xodimlari
bajarishi majburiy bo‘lgan ko‘rsatmalar beradi;
Bosh
boshqarmaning xarajatlari smetasini va shtatlar jadvalini xodimlarning
belgilangan soni doirasida tasdiqlaydi, bosh boshqarmaning budjetidan
moliyalashtiriladigan xarajatlari va daromadlari smetasini, shtatlar
jadvallarini hisobga oladi;
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari to‘g‘risidagi nizomlarni
belgilangan tartibda tasdiqlaydi;
qonun
hujjatlariga muvofiq boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.
18. Quyidagilar:
tuman
(shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari direktorlarini lavozimga
tayinlash va lavozimdan ozod qilish - tegishli tuman (shahar)lar hokimlari va
O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vaziri bilan kelishgan
holda Bosh boshqarma boshlig‘i tomonidan;
Bosh
boshqarma inspeksiya, bo‘lim (sho‘ba) boshliqlarini lavozimga tayinlash va
lavozimdan ozod qilish - vazirlik bilan kelishgan holda Bosh boshqarma
boshlig‘i tomonidan amalga oshiriladi.
19. Bosh boshqarma inspeksiya, bo‘lim (sho‘ba)
boshliqlarini, tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari
direktorlarini lavozimga tayinlash va ozod qilishning qonunchilikda belgilangan
tartibdagi jarayoni yakuniga yetgunga qadar ko‘rsatib o‘tilgan tarkibiy
bo‘linmalar faoliyatini ta’minlash maqsadida Bosh boshqarma boshligi tarkibiy
bo‘linma rahbarining vazifasini vaqtincha bajaruvchini tayinlaydi.
20.
Tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish
markazlari to‘g‘risidagi nizomlar tegishli tuman (shahar)lar hokimlari bilan
kelishgan holda tegishli ravishda Bosh boshqarmaning buyruqlari bilan
tasdiqlanadi.
21.
Bosh boshqarma va uning tizimidagi tashkilotlarning
xodimlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish mehnat
organlari tizimi xodimlarining Respublika kurslarida shartnoma asosida amalga
oshiradi.
22.
Oliy yuridik ma’lumotga ega Davlat mehnat
Inspeksiyasining Davlat mehnat inspektorlari davlat organlari va tashkilotlari
yuridik xizmati xodimlariga tenglashtiriladi, ularga adliya organlari
xodimlariga beriladigan mansab darajalari tatbiq etiladi.
23. Bosh boshqarmada 5 kishidan iborat - Bosh boshqarma
boshligi (Kengash raisi), uning o‘rinbosarlari, shuningdek Bosh boshqarma
markaziy tarkibiy bo‘limlari rahbar xodimlaridan iborat tarkibda, o‘z faoliyatining
asosiy yo‘nalishlariga muvofiq Kengash tashkil etiladi.
Kengashning shaxsiy tarkibi viloyati hokimligi bilan
kelishilgan holda vazirlik tomonidan tasdiqlanadi.
Kengash quyidagilar bilan bogliq masalalarni ko‘rib
chiqadi:
bandlik va mehnat munosabatlari sohasida davlat
siyosatini amalga oshirishni yanada takomillashtirish bo‘yicha aniq
chora-tadbirlarni ishlab chiqqan holda Bosh boshqarma faoliyatining
qonunchilikda belgilangan asosiy yo‘nalishlarini tanqidiy ko‘rib chiqish;
mehnat va bandlikni ta’minlash borasida
qonunchilikda, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining hujjatlarida va Hukumat
qarorlarida belgilangan vazifalarning o‘z vaqtida va sifatli amalga
oshirilishini ta’minlash bo‘yicha Bosh boshqarma va uning tuzilmaviy
bo‘linmalari xodimlarining shaxsiy mas’uliyatini oshirishga doir aniq choralar
ko‘rgan holda, quyi tashkilotlar rahbarlarining hisobotlarini tizimli ravishda
eshitib borishni tashkil qilish;
aholini ish bilan ta’minlashning hududiy dasturlari
hamda qabul qilingan Harakatlar strategiyasining 2017 - 2021 yillarda
O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirish bo‘yicha beshta ustuvor
yo‘nalishlarining - mehnat bozorini tartibga solish va ijtimoiy sohani
rivojlantirish qismida nazarda tutilgan chora-tadbirlarning bajarilishini
ko‘rib borish.
ijro intizomi darajasini oshirish, jismoniy va
yuridik shaxslar murojaatlarini, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi
Prezidentining virtual qabulxonasi va xalq qabulxonalaridan tushayotgan
murojaatlarni o‘z vaqtida hamda sifatli ko‘rib chiqish asosida O‘zbekiston
Respublikasi Prezidenti va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi
topshiriqlari bajarilishi yuzasidan samarali nazoratni ta’minlash, bandlik va
aholini ijtimoiy himoya qilish sohasidagi eng zarur muammolarni hal qilish
bo‘yicha aniq chora-tadbirlarni ishlab chiqish;
Bosh boshqarma nomenklaturasiga kiradigan
lavozimlarga kadrlarni tanlash, joylashtirish, tayyorlash va qayta tayyorlash
masalalarini ko‘rib chiqish.
Kengash Bosh boshqarma vakolatiga taalluqli boshqa
masalalarni ham ko‘rib chiqish huquqiga ega.
Kengash majlislariga Bosh boshqarma vakolatiga
kiradigan masalalar bo‘yicha mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa
tashkilotlar rahbarlari taklif etilishi mumkin.
Kengash uning majlisida tarkibining yarmidan ko‘pi
qatnashgan taqdirda vakolatli bo‘ladi. Ko‘rib chiqilayetgan masalalar bo‘iicha
qarorlar oddii ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi.
Kengash qarorlari Bosh boshqarma boshlig‘ining
buyruqlari bilan amalga oshiriladi. Bosh boshqarma boshlig‘i va kengash
a’zolari o‘rtasida kelishmovchiliklar paydo bo‘lgan taqdirda Bosh boshqarma
boshlig‘i paydo bo‘lgan kelishmovchiliklar to‘g‘risida vazirlikka axborot
bergan holda mustaqil ravishda qaror qabul qiladi. Kengash a’zolari ham o‘z
fikr- mulohazalarini O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari
vazirligiga xabar qilishlari mumkin.
Kengash faoliyati tartibi uning kengash
tasdiqlaydigan reglamentida belgilanadi.
VI.
Bosh boshqarma xodimlarini moddiy rag‘batlantirish
24. Bosh boshqarma xodimlarini rag‘batlantirish amaldagi
qonun hujjatlariga muvofik amalga oshiriladi.
25. Bosh boshqarma va tegishliligi bo‘yicha uning
tizimidagi muassasalar xodimlarining ish haki lavozim maoshi, mukofotlar,
qo‘shimcha to‘lovlar, ustamalar, amaldagi konun hujjatlarida nazarda tutilgan
rag‘batlantirish to‘lovlaridan iborat bo‘ladi.
Belgilangan tartibda ajratiladigan budjet mablag‘lari
va budjetdan tashqari Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi hisobiga
shakllantiriladigan mehnatga haq to‘lash fondi mablaglari, shuningdek, mehnat
organlari xodimlarining mehnatini rag‘batlantirish hamda moddiy- texnika
bazasini mustahkamlash jamgarmasi mablaglari ish xaqi to‘lash va xodimlarni
moddiy ragbatlantirish manbai hisoblanadi.
26. Bosh boshkarma boshlig‘i budjetdan tashqari mablaglar
hisobidan o‘z faoliyatida samaradorlikning eng yuqori ko‘rsatkichlarini
ta’minlayotgan xodimlariga ularning lavozim maoshining bir baravari miqdorida
shaxsiy ustamalar belgilashga haqli. Shaxsiy ustamalar miqdorini belgilashda
mehnatga hak to‘lashga oid Yagona tarif setkasi bo‘yicha tarif koeffitsiyentlari
bilan bir katorda budjet muassasalari va tashkilotlari xodimlarini moddiy
rag‘batlantirish maxsus jamg‘armasidan shaxsiy ustamalar, shuningdek budjetdan
moliyalashtiriladigan davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari davlat
xizmatchilari lavozim maoshlariga 40 foizlik qo‘shimcha (mehnatni
ragbatlantirish koeffitsiyenti) lavozim maoshi hisob-kitobiga kiritiladi.
27. Bosh boshqarma xodimlariga O‘zbekiston Respublikasi
Davlat budjeti hisobidan davlat boshqaruvi organlarida ko‘p yillik mehnati
uchun quyidagi hajmlarda (ragbatlantirish koeffitsiyentini hisobga olgan holda
lavozim maoshiga belgilangan koeffitsiyentlarda) har oyda mukofot puli
to‘lanadi: 3 yildan 5 yilgacha — 0,1; 5 yildan 10 yilgacha — 0,2; 10 yildan 15
yilgacha — 0,3; 15 yildan yuqori — 0,4.